Palveluiden organisointi Githubissa ja Slackissa

Digipalvelutehtaassa on käytössä Github. Sitä käytetään lähdekoodinhallintaan. Se ei liene yllätä ketään. Joka palvelulla on oma repository. Lisäksi käytössä on Slack, jossa joka palvelulle jota Digipalvelutehtaassa kehitetään, on oma kanava. Lisäksi Githubissa on oma tiiminsä joka palvelulle. Tiimien jäsenet tietysti elävät sen mukaan mistä esimerkiksi devaajat milloinkin tulevat. Toisin sanoen, pysyvä tiimin jäsen on palvelun tuoteomistaja, muut voi vaihdella.

Toisin sanoen esimerkiksi varhaiskasvatuksen tietovarannon kehittämisen osalta on:

Digipalvelutehtaan yhteisissä käytännöissä on ohjeistus että asiat jotka liittyvät suoraan kulloisenkin palvelun kehittämisen tulee käydä sille varatulla kanavalla. Muuten voi huudella yleiskeskustelu -kanavalla.

Lisäksi ohjeistus on että, uudet käyttäjätarinat ja bugit (tiketit) tulee lisätä Githubin issue listaan. Github ja Slack toimii nyt jokaisen palvelun osalta siten yhteen että mikäli tulee uusi tiketti tai kommentti aikaisempaan tikettiin, lähettää Github siitä tiedot Slackiin kyseisen palvelun kanavalle. Toteutus on tehty Githubin webhookeilla.

Mainokset

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s